Sprzedam portal lub podejmę współpracę - oferty na legnica@legnica.net.pl

Dodatkowo: administracja stronami www, dodawanie ogłoszeń, instalacja i zarządzanie sklepami internetowymi

 

Petycja w sprawie wprowadzenia ułatwień w ruchu dla rowerzystów.

Petycja dodana: 2007-08-31    Tekst: A A A < >
 
Nadawca petycji:
Michał Dadełło,Legnica
Wydział Infrastruktury Komunalnej
Wydział Infrastruktury Komunalnej
Urząd Miasta w Legnicy
 
Szanowna Pani,

Od kilku lat władze samorządowe oraz zarządcy dróg wielu gmin w Polsce, także z naszego regionu, wdrażają na swoich terenach nowe rozwiązania, które ułatwiają poruszanie się niezmotoryzowanym uczestnikom ruchu drogowego - przede wszystkim rowerzystom. Chodzi nie tylko o budowy wydzielonych dróg, których długość z każdym rokiem wzrasta powoli także w naszym mieście, lecz także zmiany w organizacji ruchu drogowego. Nie są one wcale mniej potrzebne od tworzenia ścieżek, a ich koszt ogranicza się praktycznie do podjęcia odpowiednich decyzji i zakupu i instalacji odpowiednich znaków drogowych lub tabliczek pod istniejącymi już oznaczeniami. Ponieważ, jak do tej pory, w mieście nie podjęto tego typu działań, zwracam się z wnioskiem o wprowadzenie w Legnicy następujących ułatwień dla rowerzystów:

1) umożliwienie wjazdu na drogi niedostępne dla samochodów przez umieszczenie pod istniejącymi znakami zakazu wjazdu tabliczek T-22 "tabliczka wskazująca że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych",

2) umożliwienie rowerzystom poruszania się po chodnikach wzdłuż ulic o dużym natężeniu ruchu samochodowego przez oznaczenie ich tarczami z symbolami znaków C-13 "droga dla rowerów" i C-16 "droga dla pieszych" oddzielonych poziomą kreską, zezwalającymi na ruch pieszych i rowerów bez konieczności wydzielania pasa rowerowego na chodniku,

3) oznaczenie przejść dla pieszych w ciągu istniejących już ścieżek rowerowych oraz chodników postulowanych w niniejszym wniosku do uznania jako drogi pieszo-rowerowe znakami pionowymi D-6b "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów", umożliwiając w ten sposób przejazd przez przejście bez konieczności uciążliwego zejścia z roweru.

Odnośnie pkt.1, postuluje montaż tabliczek T-22 przy wjazdach na następujące ulice oraz tereny, na które obowiązuje zakaz wjazdu na mocy ustawionych znaków B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach":

1. Cmentarz Komunalny (wjazd od ul.Pątnowskiej)
2. Lasek Złotoryjski (wjazdy od ul. Grabskiego - Leśna i al. Zwycięstwa)
3. ul. Jaskółcza (droga między działkami od torów kolejowych do ul. Wlk.Niedźwiedzicy)
4. Oś Kartuska
5. Park Miejski (wjazdy od al. Orła Białego-ul. Powstańców Śl., al. Oswobodzenia, ul. Jordana-ul. Hetmańskiej, ul. Bielańskiej, ul. Mickiewicza-Oświęcimskiej i ul. Reymonta-przy Palmiarni)
6. Park Bielański (wjazd od ul. Cynkowej)
7. ul. Piekarska (wjazd od ul. Gwarnej)
8. Rynek (wjazdy od ul. Chojnowskiej, Rycerskiej, Środkowej, NM Panny, Złotoryjskiej i Piekarskiej)
9. ul. Złotoryjska (wjazd na deptak w pobliżu sądu)
10. ul. św. Jana

Odnośnie pkt. 2, postuluje ustawienie znaków "droga pieszo-rowerowa" przy następujących odcinkach chodników:

1. ul. Leszczyńska (od ul. Ścinawskiej i Prusa do ul.Bydgoskiej),
2. ul. Libana (na alei Platanowej),
3. ul. Piastowska (od ul. M. Skłodowskiej do ul.Pocztowej - na tym odcinku chodnika nie ma sklepów, wyjść z bram itp. i występuje stosunkowo niskie natężenie ruchu pieszego, w przeciwieństwie do jezdni, gdzie rowerzysta narażony jest na niebezpieczeństwo, a sam może spowalniać ruch),
4. al. Piłsudskiego (od Marsa do przystanku MPK "Piłsudskiego / Wlk. Niedźwiedzicy" po stronie północnej - podczas budowy stacji paliw wyznaczono na chodniku pas chodnika w kolorze czerwonym o szerokości spełniającej wymóg jednokierunkowej ścieżki rowerowej),
5. al. Piłsudskiego (od Marsa do Galaktycznej - do czasu realizacji właściwej ścieżki rowerowej sytuacja analogiczna jak na ul. Piastowskiej)
6. ul. Pocztowa (planty - główna alejka od skrzyżowania z ul. Nową do wiaduktu i dalej alejka za przystankiem MPK "Pocztowa" wpadająca do al.Platanowej),
7. ul. Przesmyk
8. al. Rzeczypospolitej (chodnik od Schumana do przejścia przez Zamiejską i od przejścia przez Zamiejską do przejścia przez al. Rzeczypospolitej przy kościele - uznanie za ścieżkę rowerową pozwoli na bezpieczny wyjazd ul. Opolską z os. Bielany na al. Rzeczypospolitej i do centrum handlowego oraz na ścieżkę na ul. Myrka)
9. ul. Skarbka (alejki na skwerze w pobliżu Liceum Ekonomicznego i Państwowej Inspekcji Pracy)
10. ul. Witelona (od pl. Wilsona do budynku dawnej szkoły specjalnej - jezdnia jest niebezpieczna dla rowerzystów ze względu na wyjazdy straży pożarnej i pogotowia ratunkowego, duże natężenie ruchu, brak możliwości szybkiego zejścia na chodnik w sytuacji awaryjnej - pasy zieleni, wiadukt i tworzące się w godzinach szczytu zatory drogowe),
11. aleja prowadząca nasypem dawnego koryta Młynówki (od Witelona wzdłuż Korfantego, palmiarni, Mickiewicza do skrzyżowania Mickiewicza i Oświęcimskiej - alternatywa dla przejazdu zastawionych zaparkowanymi samochodami ul. A.Mickiewicza i W.Korfantego)

W kwestii pkt. 3, postuluje ustawienie znaków pionowych D-6b "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów", a w razie konieczności, szczególnie na większych skrzyżowaniach także wymalowanie na jezdni przejazdu na następujących przejściach w ciągach istniejących już ścieżek dla rowerów:

1. ul. Iwaszkiewicza - przejścia przez ul. Sudecką, Wańkowicza, Witkiewicza, Gombrowicza, Jastruna
2. al. Piłsudskiego - przejścia przez ul. Gałczyńskiego, Okulickiego, Mazowiecką, Karkonoską i przejście z sygnalizacją przy - przystanku MPK "Piłsudskiego / Mazowiecka"
3. al. Rzeczypospolitej - przejścia przez ul. Kaczawską, Ogrodową, Staszica i Armii Ludowej
4. ul. Jaworzyńska - przejścia przez ul. Nowodworską i Jaworzyńską-Zachodnia
5. ul. Sikorskiego - Sudecka
6. ul. Sikorskiego - Iwaszkiewicza

oraz opisanych wyżej ciągów pieszo-rowerowych:

1. na skrzyżowaniu ul. Leszczyńskiej i Ścinawskiej oraz Leszczyńskiej i Prusa
2. na przejściach skrzyżowania Pocztowa-Piastowska-Nowa-Brama Głogowska (w późniejszym terminie także dodanie sygnalizatorów dla rowerzystów lub wymianę istniejących na "pieszo-rowerowe", istniejące już np. na ul. Bydgoskiej i Głogowskiej)
3. plac Wilsona (przejścia przez ul. Libana i ul. Wrocławską - sygnalizacja jak wyżej)
4. Powstańców Śląskich (przejście w ciągu alei wzdłuż dawnej Młynówki oraz wzdłuż Al. Orła Białego)
5. al. Rzeczypospolitej (przejście przy aptece w pobliżu skrzyżowania ze Słoneczną).

Proszę o poważne rozważenie wprowadzenia przedstawionych wyżej rozwiązań.

Petycję podpisało: 60 osób, z czego 59 internautów głosowało za przyjęciem petycji, a 1 było przeciwnego zdania.
Brak odpowiedzi adresata.
  • LEGNICA

  • Kalendarium
mapa Polski 07:52
16:18
położenie51° 12' N
16° 09' E
średnia wys.125 mpowierzchnia56 kmludność104 500kierunkowy76tabliceDLkody59-200 do 59-220

Legnica na mapie

Herb Legnicy

Legnica (dawniej Lignica, niem. Liegnitz) to ponad 100 tysięczne miasto, którego powierzchnia wynosi 56 km kw. Położona jest w widłach rzek Kaczawy i Czarnej Wody, na pograniczu Pogórza Sudeckiego i Niziny Śląskiej na 51:12 szerokości północnej i 16:10 długości geograficznej wschodniej.

Jest trzecim co do wielkości (po Wrocławiu i Wałbrzychu) miastem w województwie i 39. w Polsce. Klimat zaliczany jest do najcieplejszych w Polsce - średnioroczna temperatura wynosi ponad 8,5 stopnia C.

FotoAlbum

Stadion Miejski Park Miejski 03.05.2004 Rynek Zakaczawie 2004.06.23 Budowa galerii przy ulicy Chojnowskiej 26.06.2006 Ulica Powstańców Śląskich 03.05.2004 Zamek Piastowski Zakaczawie 26.06.2004 Budynek po Dresden Banku 02.05.2004 Kąpielisko Kormoran Park Miejski Kamieniczki Śledziowe

Orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej

Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Usługę żywienia i sprzątania", zostało wszczęte ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich za numerem 2015/S 226-411719 z 21.11.2015 r., przez Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 11, 11-200 Bartoszyce zwaną dalej: „Zamawiającym”.

WYROK KIO 353/16 z dnia 2016-03-23